Wednesday 8 June 2011

Positive Feedback

This letter was sent by a student to PADI Nordic, with feedback regarding her PADI Instructor. I am sorry to publish it in Swedish, bu I am sure some of you readers, from at least Sweden, Norway and Denmark could read and understand the content.
Very good job done by PADI Instructor Martin Amsten.


Hej!

i oktober 2010 tog jag steget och bokade in mig på en grundkurs. Jag som många andra tjejer hade lite problem med alltifrån avvägning till övningar såsom av och på med mask och dylikt.
Jag kände mig osäker med utrustningen och osäker på om detta var någonting för mig.

Jag skriver ett mail till er nu , för att jag vill på något sätt berätta min historia.


Som jag skrev så kände jag mig på något sätt osäker om detta var någonting för mig , samt om jag skulle klara av denna kurs och sedan kunna njuta av det jag lärt mig.
Jag klarade inte kursen utan fick göra ett extra dyk med en annan instruktör.
Jag skulle göra om mask av och på.

Jag ville inte.

Jag skakade på huvudet åt instruktören.

instruktören tog tag i min väst och tittade mig i ögonen och nickade. Och jag vet inte varför men på något sätt kände jag mig stark.
Jag provade igen , och jag kände instruktören hålla i mig under hela övningen.

Jag klarade det.
och för första gången simmade vi runt under ytan , och jag såg vad som fanns runt omkring mig. Jag fick dyka. Jag fick känna den känslan av hur det var att dyka.
spärren hade släppt.

för många må detta verka som ett litet problem, men för mig var det som mitt livs seger.

Denne intruktör tog några timmar efter detta dyk och berättade om sina erfarenheter, sin oro som han hade haft under sin grundkurs samt vilka steg han hade tagit och varför.
Det är få tillfällen jag har lyssnat så ihärdigt och varit så intresserad som då.

samma dag bokade jag in mig på AOW månaden efter.


Idag 8 månader senare sitter jag som DivemasterKandidat , och har några timmar kvar innan jag skall assistera denne Intruktör på en OW kurs. samt jobbar på samma dykcenter som honom.

Sen jag började jobba på detta centra har jag haft fördelen att kunna iakta instruktörer , deras olika sätt att lära ut samt olika sätt att bemöta eleverna.

Och jag är så imponerad av denna instruktör.

Han vinner deras respekt och deras förtroende första gången dom kliver in geneom dörren. De lyssnar, lär och vill bli som honom. han är ett bra föredöme.
Han är en sådan instruktör som alla bör ha.

Genom hans sätt att vara, hans personlighet och hans förståelse har han blivit elevernas förebild.

Syftet med mitt mail är att på något sätt ge honom beröm. Alla behöver beröm.
De flesta människorna idag skriver mail och klagar. Man klagar och gnäller på allt. Så varför inte skriva någonting positivt för omväxlings skull?
Ni har utbildat en bra instruktör, och ni har en staff som fötjänar ett diplom eller nått. Något som bekräftar han skills.

Denne Instruktör heter Martin Amsten , men instruktörsnummer 261995.

Mitt Namn är Malin Bergqvist